Tällä viisiin tänään

Tänään olen ollut lähinnä syyttä suotta onnellinen. Ehkä  se on onnea pelkästä olemassaolosta, tai helpotusta siitä että pari päivää kestänyt rypistys työrintamalla kunniakkaasti päätöksessään, tai onnea toisten ihmisten olemassaolosta tai mistä ikinä. Ihan tervetullutta joka tapauksessa.

Kissan kanssa meilailimme työasioista. Rivien välistä minulle välittyi tunne, että hän haluaisi kertoa minulle jotakin, ehkä murheistaan tai sydänsuruistaan. En ole vielä riittävän vahva ottamaan niitä vastaan. Olen päässyt raiteilleni ihan äskettäin, ja Kissa voisi helposti horjuttaa tasapainoani, tönäistä minut pois kiskoilta. Haluaisin olla tarvittaessa empaattinen Kissaakin kohtaan, mutta nyt voimavarani eivät siihen riitä. Tätä olotilaa täytyy vaalia, vaikka se olisikin itsekästä. Sitäpaitsi minulla on tunne siitäkin, että Kissa lukee tätä blogia. En osaa selittää, mistä se johtuu. Ehkä huoli on turha, Kissan tuntien hän kyllä sanoisi suoraan, jos näitä rivejä olisi silmäillyt.

Kategoria(t): Onni, rauha. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

4 vastausta artikkeliin: Tällä viisiin tänään

  1. Kimmeli sanoo:

    Minulla on usein sellainen tunne, että *väärä* ihminen lukee blogiani. Se on huono asia, koska niin ollen sitä on jonkinlainenn *jarru* päällä..

    • tikitys sanoo:

      Nuo omat fiilikseni voivat olla heijastumaa siitä, että välillä pohdin olenko liiankin avoin. Yritän kuitenkin ajatella, että jos todisteita jonkun ”väärän” ihmisen vierailusta blogissa ei ole, niin silloin kyseessä ovat omat turhat kelailuni.

  2. anna sanoo:

    ehkä tuo syyttä-suotta-onnellisuus on ihmisen perustila, josta vaan välillä horjahtaa pois. niin helpolta se tila tuntuu päällä ollessaan.

  3. tikitys sanoo:

    Noin on kyllä viisasta ajatella. Perustilana tällainen olo kelpaa minulle ihan mainiosti, jos saa valita.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s